Nederlands fischertechnik Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bouw handleidingen en onderdeel nummers

2 plaatsers

Ga naar beneden

Bouw handleidingen en onderdeel nummers Empty Bouw handleidingen en onderdeel nummers

Bericht van René di jul 18, 2023 10:22 pm

Is het mogelijk om hier bouw handleidingen te plaatsen en vermelden welke onderdelen je hier voor nodig hebt om dit te bouwen?

René

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 18-07-23
Leeftijd : 69
Woonplaats : Hilversum

Terug naar boven Ga naar beneden

Bouw handleidingen en onderdeel nummers Empty Re: Bouw handleidingen en onderdeel nummers

Bericht van Lucky wo jul 19, 2023 9:06 pm

Hoi René

Wat bedoel je precies, de bestaande dozen van fischertechnik?
Of modellen die je zelf ontworpen hebt.

Ik ben bezig op de achtergrond om van alles te bouwen maar een dag heeft op het moment te weinig uren om alles af te krijgen, of ik wil te veel dat kan ook.
De meeste ideeën heb ik al jaren maar heel lang kon dat niet, ik leg later wel eens uit waarom niet.

Waar ben ik mee bezig,
Alle onderdelen plaatjes zelf aan te maken om een conflict met fischerwerke te voorkomen alles van fischerwerke is copyright en mag niet openbaar gemaakt worden zonder schriftelijke toestemming.
Het zijn er rond de 4000 onderdelen ik heb er nu 1250 af, voor de basis heb ik er denk 2000 nodig.
Dan kan ikzelf onderdelen lijsten maken.
Ik heb waarschijnlijk een van de grootste fischertechnik bibliotheken die er bestaat dus ik kan daar op terug vallen als het nodig is.
Mijn bibliotheek is up to date tot en met 2023, en tot en met 2022 helemaal digitaal.
Van alle dozen heb ik onderdelen lijsten, ook verschillende versies die uitgebracht zijn.

Verder wordt er gewerkt aan mijn oude website waar ik laat zien welke onderdelen er gemaakt zijn maar ook verschillen tussen onderdelen en variaties in kleuren.
Dat vraagt heel veel tijd, die wil ik wel al vrij geven maar ik ben nog niet op de helft.
De website is hier te vinden,
http://www.sweany.byethost22.com/index.html

En waar ik al een paar jaar aan werk is een pagina waar zelf gemaakte modellen gedeeld kunnen worden met mede ft,ers.
Daar ben ik nu de onderdelen voor op de foto aan het zetten ik heb daar heb nog minimaal een week voor nodig voor ik de basis onderdelen af heb, dan kan ik de onderdelen lijsten opnieuw maken.
Daar staan al een aantal modellen op met bouwtekening en onderdelen lijst.
Iedereen kan in principe als ik wat verder ben modellen aanleveren en die kunnen dan geplaatst worden als ze aan een aantal voorwaarden voldoen.
Verder uitleg staat op de website zelf.

Op het moment doe ik alles alleen en het is heel veel werk maar ik probeer mijn kennis te delen met iedereen dat vind ik het belangrijkste.
Het moet voor iedereen toegankelijk zijn en gratis.

Grt ED

Lucky
Admin

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 17-07-23

https://ftnl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bouw handleidingen en onderdeel nummers Empty Re: Bouw handleidingen en onderdeel nummers

Bericht van René wo jul 19, 2023 11:01 pm

Hallo Ed, wat een prachtige catalogus met gedetailleerde foto's van onderdelen met de verschillende versies en bijbehorend onderdeel nummers heb jij gemaakt! Ik ben erg onder de indruk en wist niet dat er zoveel verschillende uitvoeringen van een bijna gelijk onderdeel bestonden. Zelf kreeg ik mijn eerste basis doos/doosjes in het begin van de 70er jaren van mijn ouders. Nu heb ik zelf twee kleinzoontjes en ben mijn collectie aan het uitbreiden voor hun met wat er op de markt aangeboden wordt tegen redelijke prijzen. Helaas ontbreken vaak de bijbehorende voorbeeld boekjes daarbij. Als ik je goed heb begrepen zijn die boekjes dus nog steeds copyright beschermd en mogen we deze dus niet hier delen! Online heb ik deze boekjes/handleidingen ook tot op heden niet kunnen vinden. Hartelijk dank voor het delen van je zeer uitgebeide catalogus met foto's van je eigen collectie. Met vriendelijke groet René

René

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 18-07-23
Leeftijd : 69
Woonplaats : Hilversum

Terug naar boven Ga naar beneden

Bouw handleidingen en onderdeel nummers Empty Re: Bouw handleidingen en onderdeel nummers

Bericht van Lucky za jul 22, 2023 8:41 am

Er zijn diverse websites met bouwhandleidingen, mocht je daar niet kunnen vinden wat je zoekt plaats dan even een vraag.
Waarschijnlijk heb ik het document digitaal voor je.

Volgende websites zijn er
Datenbank
FanArchive
Fischertechnik Club NL

Lucky
Admin

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 17-07-23

https://ftnl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bouw handleidingen en onderdeel nummers Empty Re: Bouw handleidingen en onderdeel nummers

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum